Ce-ţi doresc eu ţie, dulce companie

Am stat câteva minute să-mi adun memoriile şi să analizez proiectele de CSR ce vor fi adunate în bilanţul responsabilităţii sociale pe 2010. Trec direct la întrebări căci încă îmi răscolesc prin minte.

Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Aş fi vrut să nominalizez aici 3 companii pentru rezultatele pe care le-am căutat şi pentru acelea care se simt dincolo de analiza făcută de oamenii de comunicare, dincolo de raportările întocmite de angajaţi. Să fie vizibile în rândul oamenilor simpli, care simt efectele (n-or şti ei că poartă numele de CSR, dar cu siguranţă le apreciază). Şi încă îmi răscolesc memoria… Din pură subiectivitate voi alege Raiffeisen Bank cu I love Velo şi UniCredit cu Cicloteque şi Coca Cola cu Colectare selectivă.

In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

(te poti referi atat la ce au facut bine, cat si la ce au facut gresit sau la ce nu au facut, desi ar fi trebuit)

Prea mică. Iar nevoia de a ne justifica va scoate în evidenţă anul greu din punct de vedere economic.  Cred totuşi că a lipsit motivaţia: o lecţie este oferită de toţi voluntarii ce cresc proiecte fără prea multe resurse materiale, dar îşi ating obiectivele mânaţi de dorinţa de a schimba ceva în bine.

Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

(te poti referi la: cauzele pe care vrei sa le sustina, modul in care ar trebui s-o faca etc.)

Mă aştept la continuitate, la ediţii care să construiască relaţii (de respect) companie-public. Eu abia aici aş pune punct evaluării rezultatelor.

Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

(in contextul crizei economice, ne intereseaza daca esti dispus sa recompensezi companiile care se implica in rezolvarea unor probleme sau sa le sanctionezi pe cele care nu o fac).

Respect. N-aş măsura acest răspuns în valori ale consumerismului, ci m-aş opri la atât. Aş găsi şi moduri în care să le-o arăt, să-mi dea motive doar…

Crina Coranga Written by:

Brand Storyteller

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *