Ziduri în open space

Am ridicat ziduri în open space destul de ușor și relativ de pe la începuturi. Le-am construit din acustică, asocieri mentale și personalități suprimate. Astăzi – pentru cei mai mulți dintre noi – să lucrezi într-un spațiu deschis te închide într-un mediu pe care nu poți să-l vezi decât urât.

Mi-am dărâmat aceste ziduri în cadrul conferinței BREAKING THE WALLS. Mi-au deschis ochii recomandările de branding ale lui Ștefan Liuțe, care a subliniat ce rol important are sediul companiei în formarea percepției despre un brand, atât pentru angajați, cât și pentru vizitatori, clienți, parteneri. Cosmin Alexandru a pus accentul pe spațiul de lucru în grupuri și cum afectează acesta productivitatea, moralul echipei și al fiecărui individ în parte. Cu ajutorul reprezentanților Vitra mi-am dat seama că există o sumedenie de soluții la probleme pe care am ales să le zidim în loc să le comunicăm. Desigur, Vitra râmâne unul dintre furnizorii (dar nu singurul) care pot face ca open space-urile să fie la fel de îndrăgite ca birourile “cu pereți”. Poate exista un specialist în acustică, unul în arhitectură, unul în ventilație, unul în design de mobilier și TU care te declari împăcat cu locul tău din spațiul deschis.

Office branding este noua provocare spre care am pornit și care bifează cam tot ceea ce contează pentru mine în companie: oamenii și spațiile de lucru. A existat și în Akela hot desking (sistem de organizare fără distribuire nominală; fiecare angajat eliberează locul la finalul zilei și își poate alege orice loc liber în ziua următoare) și am întâmpinat probleme mai mari decât pentru open space. Poate pe undeva trebuie potrivite altfel personalitățile sau e un sistem ce nu se pliază deloc la români (deși citisem în DOR că ar exista cu succes și pe meleaguri românești).

N-ar trebui să mai existe de ceva vreme misunea, viziunea și valorile mâzgălite pe pereți în speranța că vor acționa ca un reminder pentru cei care trec pe lângă acestea.  Odată cu dezvoltarea companiei ar trebui îmbogățită cultura organizațională a spațiului. Spațiul te ajută să fii ceea ce spui că vrei să fii ca brand. Tind să cred că acesta a devenit unul dintre cele mai eficiente  tool-uri  în comunicarea de brand.

Așadar, compartimentarea open space-ului nu o văd ca pe o soluție, ci mai degrabă mă îndrept către clădirea colaborării dintre angajați și deschiderea lor către lucru ca o echipă mai degrabă decât ca individualiști cu scop comun.

Conform greatplacetowork.net prima poziție la categoria The 2014 Best Multinational Workplaces in Europe este păstrată de Microsoft. Mi-am explicat poziția deținută după ce am dat peste biroul din Viena, Austia (green walls mă încântă peste măsură).

Ocupantele următoarelor 2 locuri sunt W.L. Gore & Associates și Admiral Group.

Am început să fiu mai atentă dincolo de ușile companiilor și desigur m-am oprit la paginile Google despre sediile Google pentru început. Am revăzut The Internship pentru a studia spațiile globalizate de la Google și cum reușesc aceștia să încurajeze interacțiunea dintre oameni (pentru că oamenii care împart spațiul sunt printre cei mai străini unii de alții). Cum obții aprobarea neconvenționalului în bugete este un lucru pe care încă îl cercetez și sper să vin cu câțiva pași concreți. Mai jos imagini cu sediile companiilor ca: Google, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest.

Unii provoacă prezentul cu un design futurist care mă făcea să mă întreb la fiecare click dacă e o machetă sau, undeva, la o adresă  exactă, există spații care vorbesc în locul brandului despre identitatea lui și tot ce promovează el.

Sursa foto: inthralld.com, officescnapshots.com

Crina Coranga Written by:

Brand Storyteller

2 Comments

  1. September 9
    Reply

    […] coif cu un cod de culoare că începe să-mi placă tot mai mult. Descopăr tot mai multe despre office branding și încep să privesc spațiile diferit: mereu decupez imagini mental și le atașez în colțuri […]

  2. […] de la una din mese și îmi dau seama că singurul meu secret încă de când m-am îndrăgostit de office branding a fost să nu renunț. Nu am închis o pagină știind că va veni o zi în care simplul fapt că a […]

Leave a Reply to Cu branding, din pasiune Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *