I-am dat blogul pierzătorului să-şi onoreze pariul. Da, am câştigat! Iar premiul mi l-am cerut aici şi n-am vrut să-mi spună înainte despre ce scrie. Astăzi nu ştiu de crinacoranga.ro devine seo-blog.ro sau Liviu Ivaşcu devine povestitor cu admin şi parolă.
Pentru că am primit șansa să scriu pe blogul Crinei, voi împrumuta puțin din năravul de optimizator și voi încerca cu acest articol (post) să ajung pe prima pagină pentru niște cuvinte cheie.
Lucrând pe SEO, inevitabil înveți și social media, căci mai nou semnalele sociale sunt privite ca factor în luarea deciziei de către motoarele de căutare – Google, simplu! – asupra cărei pagini sau al cărui site să fie poziționat mai sus. De obicei noi când ne apucăm de un proiect trebuie să facem o analiză a cuvintelor cheie, să vedem ce și cât se caută dintr-o nișă/piață anume. Pentru că vreau să fiu on topic cu pasiunea Crinei, voi scrie despre brand management prin social media.
Brand management
Această ramură a marketing-ului a fost pornită de P&G, undeva acum 70 de ani. Recunosc că nu știam, dar citind articolul mi-am dat seama că omul cu ideea avea mare dreptate. Bun, atunci era diferit, nu are sens să mai povestesc de acele vremuri, acum avem dispozitive mobile și internet peste tot. Dar cum ținem oamenii conectați cu brand-ul ? Și mai important… care oameni ?
Cum facem să-i ținem ținem la curent (și mai mult) pe cei care ne urmăresc deja? Conținutul mesajelor pe care le transmitem ar trebui să fie de calitate, am putea încerca să-i angrenăm într-un dialog în care să-și spună părerea și să-i facem să se simtă parte din comunitate, din companie. Cei care nu vor să participe activ o pot face “în tăcere”, dar trebuie să aibă și motiv. Un brand poate să transmită emoții printr-un logo, printr-o campanie reușită, folosind unelte sau motivând userii să se implice. Răspunde-le la întrebări să știe că ești acolo și implică-te în rezolvarea problemelor raportate de ei:
Stiam ca au fost interzise doar spoturile AQUA Carpatica, nu si comercializarea ei. N-am gasit-o in hypermarket.Voi stiti ceva? #LegeaApei
— Crina Coranga (@CrinaCoranga) May 7, 2012
@aquacarpatica Multumesc de raspuns! 🙂
— Crina Coranga (@CrinaCoranga) May 7, 2012
Există și persoane care nu urmăresc o companie. Poate fi și exemplul meu – deși sunt fan Opel, până de curând nu le-am urmărit activitatea pe Facebook. Nu mai știu cum am ajuns să le dau like, probabil în urma unui concurs cu ocazia lansării unei noi mașini, văzut în sponsored stories, unde avea deja like de la prieteni. Morala: concursul este încă o bună modalitate pentru a atrage și a reține fani. Dar cum dăm de cei care vorbesc de brand-ul pe care îl reprezentăm? Există niște instrumente care ne arată când o expresie anume este menționată pe internet, și în special pe social media. Cele mai cunoscute/folosite sunt: http://www.socialmention.com/ (un motor de căutare real-time prin toate platformele de social media) sau http://www.kurrently.com/ doar prin Facebook și Twitter. Mai jos, o captura de ecran cu subiect hot zilele astea, ca sa intru putin si in latura “brandului personal”. Pe lângă simplele căutări care conțin doar numele companiei, se mai pot folosi și expresii care să includă numele unor produse, ale unor angajați, cuvinte specifice industriei din care face parte sau chiar site-ul web. Aceste instrumente pot fi folosite și pentru urmărirea activității a firmelor concurente.
Brand management implică într-o oarecare formă și reputation management. Dacă ne raportăm exclusiv la social media pentru o căutare de brand, în afară de primul rezultat care ar trebui în mod normal să fie ocupat de site-ul companiei, restul de 9 rezultate ar trebui să fie (cel puțin) rezultate pozitive. Cel mai bun și ușor mod de a face asta, sau de a evita apariția unei recenzii negative, este urcarea conturilor oficiale de Facebook, Twitter sau LinkedIn (cam atat pentru social media in România). Prima pagină cu astfel de rezultate poate da încredere mărcii și pentru vizitator, dar și pentru Google.
Eu aș zice că persoana care se ocupă de social media ar trebui să se ocupe de această specializare, cel puțin cât ține de atribuțiile lui. Ca în orice departament de new media, nu toate ideile vor fi primite cu inima deschisă, dar din nou e treaba celui care vrea performanță să încerce să convingă persoanele responsabile, pentru a-și duce la bun sfârșit treaba.
Și pentru că azi a început RoNewMedia e important să fiți prezenți la orice conferința de profil și nu numai.
71% of all users all bored by brands, says Nils Andres from Marketing2Conference/Brand Science Institute #RoNewMedia
— ro:newmedia (@ronewmedia) May 16, 2012
La treabă ! 🙂
Be First to Comment