Top 50 branduri româneşti 2013

Astăzi am fost la a patra ediţie a BrandRO; prima pentru mine, iar cu o notă de subiectivism voi adăuga că este evenimentul preferat dintre cele organizate de Revista Biz.

Ori îmi place prea mult umbra asta a brandurilor ori entuziasmul unei zile de miercuri a fost prea mult, însă mi-a rămas în minte problema ridicată de Mihai Gongu (Creative Director, GMP): inter-national vs. intra-national. În câteva cuvinte, semnalul de alarmă era ridicat asupra limitării la “fabricat în România” şi la crearea unui ID naţional care să se inspire din actual, din ceea ce este prezent în spaţiul românesc; nu doar de întoarcerea la tradiţionalism ca trend.

Regionalismele introduse în prezentarea lui Ştefan Liuţe (Director de strategie, Storience) au spart ceva bariere şi au condus o mândrie de moldovean. Departe de influenţe teoretice, a punctat foarte bine prin exemple etapele relaţiei dintre brandurile şi clienţii lor. Încă sunt branduri care comunică la grămadă deşi au toate datele necesare pentru a se baza pe arhetipuri sau, chiar mai bine, pe user/consumer personas.

Unlock Market Research vorbeşte despre depăşirea etapei de consolidare; în 2013 putând observa standardizarea unor criterii de performanţă. Iată topurile:

2012:

2011:

2010:

Cum arată top 5 branduri româneşti în preferinţele mele?

  1. Decât O Revistă
  2. Elmiplant
  3. Origo
  4. Radio Guerrilla
  5. Aqua Carpatica (mai mult din inerţie, căci au fost cam inactivi în relaţia brand-consumator)

Sursa foto: Revista Biz

Crina Coranga Written by:

Brand Storyteller

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *