întrebări cu etichetă #elmiplant

În 2006 îmi tratam o alergie cu miere, lapte şi “fără parabeni”. În 2009 aflam la seminarul de Branding despre asocierile pe care le facem şi le fac “în mintea consumatorilor”. De atunci şi în continuare îmi chestionez alegerile mele şi ale celor din jurul meu stârnind diferite reacţii. Pe viitor voi eticheta brandurile cu care interacţionez cu întrebări pe care le voi prezenta aici în categoria “întrebări cu etichetă”. Aceste interviuri nu sunt recompensate şi se adresează celor care sunt interesaţi de ceea ce comunică brandurile dincolo de campanii, de imagine. Faţă în faţă, prin e-mail-uri ori la telefon, când oamenii comunică cu oameni parcă au mai mult sens misiunea şi valorile tipărite cu fontul specific.

Deschizătorul de categorie nouă pe blog este elmiplant. De această dată, totul n-a început pe Google, ci în amintirea mea. Din 2006 continuasem să folosesc produse elmiplant şi implicit să reacţionez la schimbările vizibile în rândul produselor. Am citit apoi despre acestea, iar întrebările care încă îmi susţineau curiozitatea le veţi găsi mai jos. Desigur, mi-a tremurat un pic mâna pe mouse când am văzut că răspunsurile vin din partea Dr. Farmacist Elena Cremenescu, cofondator elmiplant.

Cred că eraţi primii de pe piaţa de cosmetice din România care au atras atenţia femeilor asupra utilizării parabenilor în fabricarea cosmeticelor. De ce?

Este adevărat, în 2006 gama de îngrijire a tenului elmiplant s-a relansat, fiind prima gamă românească de cosmetice cu formule fără parabeni. Brandul elmiplant a luat fiinţă în 1992, principala dorinţă fiind, de la început, aceea de a cuceri prin calitate. Toate produsele elmiplant, de la lansare şi până acum, au formule pe bază de extracte naturale din plante.

Am fost primii producători români care au creat cosmetice “paraben free” pentru piaţa din România, deoarece suntem şi am fost întotdeauna la curent cu cele mai noi tendinţe în domeniul cosmetologiei şi legislatiei care reglementează acest domeniu.

Am fost prima firmă producătoare din domeniu ce a implementat sistemul de asigurare al calităţii ISO 9001, ISO 14000 şi, mai nou, certificarea GMP. Toate acestea presupun o documentare permanentă şi personal supercalificat în departamentul R&D şi AQ.

Folosea elmiplant până atunci parabeni? Câţi?

Problema parabenilor trebuie foarte corect înţeleasă şi nu are nicio legatură cu câţi parabeni se folosesc sau nu. Parabenii reprezintă o clasă de compuşi chimici care au rolul de conservanţi ai produselor cosmetice, iar doi  dintre aceşti compuşi (metil paraben şi etil paraben) sunt acceptati pentru utilizare în cosmetice şi sunt în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Ceea ce noi am propus prin ”paraben free” a fost evitarea oricărei posibilităţi de a avea în componenţa produselor noastre compuşi controversaţi precum parabenii. În plus, am dorit formularea cât mai aproape de natural a produselor noastre.

 De ce a fost nevoie de rebranding în cazul elmiplant?

De la înfiinţare şi până acum, elmiplant a avut parte de trei logouri. Primul a fost prezent pe produse până în 2004, când a avut loc primul rebranding. Logoul pe care îl observaţi acum vine după cel de-al doilea rebranding, adică din anul 2009. Acelaşi an, 2009, a venit cu relansarea produselor de protecţie solară sub noi formule, conforme cu recomandările UE în domeniu, fiind din nou prima gamă românească ce se alinia standardelor europene. Anul 2009 a fost foarte important pentru elmiplant din mai multe puncte de vedere: întregul portofoliu de produse a fost revizuit, fiind lansate 65 de produse noi, după ce 2008 a fost anul studiilor de piaţă pe consumatori, ambalaje, formule, reţete. Acţiunea a fost realizată cu ajutorul unei agenţii de rebranding din Grecia. Conceptul nou, mai puternic, unic, are la bază formule avansate, fără parabeni, cu ingrediente naturale, utilizarea unor ambalaje moderne şi se bazează pe o strategie de preţ competitivă în comparaţie cu brandurile locale şi internaţionale.

Puteţi să-mi spuneţi ceva despre proces? Ce nu a mers ca în planificare? 🙂

Rebrandingul produselor elmiplant/ Bioten  a fost realizat ca urmare a efortului sinergic dintre departamentele de Marketing, R&D, GBD, departamente cu specialişti şi profesionişti de primă mână în colaborare cu o firmă de profil din Grecia.

În domeniul cosmeticelor, reformularea reţetelor de fabricaţie, rebranduirea, relansarea în piaţă sunt lucruri obligatorii la câţiva ani de la lansarea produsului în piaţă. Piaţa cosmeticelor este o piaţă vie, dinamică, permanent apar lucruri noi, active noi, ambalaje noi, iar producătorii care se respectă fac acest lucru permanent.

Toate iniţiativele de schimbare în bine, de înnoire, reformulare şi relansare în piaţă au decurs conform planificărilor.

 Mai este Elmiplant un brand românesc pentru români?

Categoric elmiplant este un brand românesc pentru români. Fondatorii sunt soţii Elena Cremenescu şi Mircea Cremenescu – Elena Cremenescu era în acel moment farmacist cercetător ştiinţific principal la Institutului pentru Controlul de Stat al Medicamentului şi Cercetări Farmaceutice (I.C.S.M.C.F), iar soţul său, inginer  la Fabrica de Calculatoare ICE – Felix din Bucureşti. Deci doi români care au înfiinţat compania, primele produse create în ’92 fiind trei creme pentru ten. Din anul 1999 au început exporturile. Încurajat de succesul înregistrat în România cu noua gamă de produse elmiplant, grupul Sarantis a decis să exporte gamele de îngrijire a tenului şi a corpului în Grecia şi Serbia. Lansarea a avut loc în februarie 2011 şi s-a făcut sub numele de Bioten, păstrând aceleaşi formule şi ambalaje ca ale produselor elmiplant. La doar câteva luni de la lansare, produsele Bioten au devenit lider de piaţă pe anumite segmente în Grecia, estimările iniţiale de vânzări fiind depăşite de peste 3 ori. Brandul beneficiază şi în aceste două ţări de o campanie de comunicare integrată, devenind în scurt timp unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţă. România continuă să fie Centrul Regional de Cercetare pentru Sarantis, aşadar produsele elmiplant sunt, în continuare, gândite si proiectate cu multă dragoste şi profesionalism de către români, pentru români şi nu numai. De altfel, întreg colectivul de Cercetare-Proiectare Sarantis – România este coordonat de aceeaşi persoană – Dr. Farmacist Elena Cremenescu.

Crina Coranga Written by:

Brand Storyteller

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *