întrebări cu etichetă: #moon by Dana Rogoz

Voi începe cu o altă etichetă: The One. Este singura revistă glossy din România pe care o cumpăr din 2 motive: 1. este condusă de Andreea Esca; 2. editorialele nu sunt traduse din numere internaţionale. Răsfoindu-i paginile pentru prima dată, văd decupat dintre rânduri „blogul Danei Rogoz” pe care l-am şi căutat de curiozitate şi în care am navigat timp de 2 nopţi (pentru că nu a fost suficient de lungă prima ca sa îi descopăr în detaliu fiecare poveste). Cred că doar Polishing Colors mai verific cu atâta rigurozitate…

Apoi, în fiecare zi, mai vedeam o ţinută, îmi mai imaginam propriul traseu cu rulota sau mai descopeream o locaţie. Însă de fiecare dată mă lăsam antrenată în indicii, m-am oprit la „lună” însă, căci aveam  să descopăr plicul moon by Dana Rogoz abia la dezvăluire. Fix genul acela de idee la care s-ar putea gândi toată lumea, dar nu o face decât unul. Am început să-i urmăresc povestea, să-l observ cum îl creşte şi cât de natural se îmbină toate produsele – plicul şi feţele detaşabile, gentuţa şi stickerele, apoi lumânarea cu răvaş.

Vă las cu câteva întrebări pe care i le-am adresat Danei, iar eu rămân cu bucuria de a fi cunoscut o persoană care tratează cu profesionalism orice lucru în care e implicată, indiferent de trafic.

Ce a fost mai greu: să te opreşti la o idee sau să o materializezi?

Ideea plicurilor Moon mi-a venit dintr-odată, în timp ce eram în rulotă în luna de miere. Mi-am imaginat plicul din prima clipă în cele mai mici detalii: un plic cu un număr infinit de feţe detaşabile, faţa vedetă fiind chiar o oglindă. Mai greu a fost cu punerea ei in practică. Tot procesul a durat o jumătate de an, timp în care am bătut la uşa multor marochinării şi ateliere, pentru a găsi oamenii cu care să simt că voi putea lucra pe termen lung. Chiar azi îmi aminteam amuzată cum a arătat primul prototip Moon, prima probă – Un FIASCO! Tiparul era greşit construit, oglinda cădea prin faţa decupată a plicului, nu se închidea cum trebuie…ţin minte că aproape îmi dăduseră lacrimile când l-am văzut, pentru că era departe de cum mi-l imaginasem. Dar nu m-am oprit acolo. Am fost perseverentă, am căutat mai departe oameni capabili cu care să am chimie, şi la un moment dat am simţit că lucrurile evoluează exact aşa cum am sperat.

Cum s-ar fi numit „Moon dacă nu ţi-ar fi venit ideea în luna de miere?

Nu îmi amintesc de vreun nume de rezervă. Moon se leagă de honeymoon, dar şi de ideea de feţe ale Lunii, care se schimbă în fiecare zi. Căci noi femeile, ca şi Luna, în fiecare zi suntem altfel.

Marcă sau brand ? Cum simţi *Moon by Dana Rogoz* în rândul publicului?

La început a fost doar o marcă înregistrată la OSIM. Dar lucrurile au evoluat tot mai mult înspre un brand, a cărui poveste a fost simţită şi apreciată de fiecare client. E un proiect foarte personal, în care m-am implicat total: de la ideea plicului, la hârtia în care e ambalat sau fânul în care e aşezată Lumânarea cu răvaş Moon. Iar publicul cred că simte asta. Nimic nu e întâmplător. Totul trebuie să aibă pentru mine un sens, să fie parte din poveste. Altfel, dacă eu nu cred, nu vor crede nici ceilalţi. Am lansat Moon by Dana Rogoz fără să am aşteptări prea mari pe partea de business. M-am gândit doar că ideea e prea bună ca să nu o pun în practică. Şi am simţit că acela era cel mai bun moment în care să lansez, după ce construisem de câţiva ani o comunitate frumoasă pe blogul meu, după ce studiasem un an de fashion markenting…ştiam că publicul aştepta acel pas de la mine. Iar după lansare a fost un Boom! De atunci (adică de 1 an jumate), mă gândesc doar la viitor, la produse noi, la următorii paşi care să nu dezamăgească.

După plicul Moon au urmat Mini Moon şi lumânarea Moon. M-am bucurat să văd că te-ai întors la echipă şi ai sărbătorit 1 an alături de oamenii din spatele proiectului. A fost ceva planificat?
Nu, a fost o decizie spontană. Cu o seară înainte i-am zis lui Radu că aş vrea să sărbătoresc 1 an de Moon cu oamenii care au lucrat pentru acest proiect. Am dus câte o felie de tort fiecăruia, în semn de recunoştintă. Chiar am făcut o treabă foarte bună împreună.

Human to human* e un concept pe care sper să-l adopte cât mai multe branduri. Am observat cum ai crescut *Moon *pas cu pas şi mereu implicată direct. Cât de personal poate fi procesul odată cu maturizarea brandului?

La început, în afară de partea de producţie care se desfăşura la Buzău, eram doar eu şi un laptop. Doar că volumul de comenzi a fost aşa de mare, încât în scurt timp a trebuit să mă gândesc la oameni noi în echipă, care să mă ajute. Asta nu înseamnă că nu am făcut sute de pachete Moon şi că nu am predat personal fiecărui membru nou cum se leagă funda deasupra ambalajului, unde se pune eticheta şamd. Detalii care pentru mine contează enorm. Sunt perfecţionistă. Mă omoară replica “merge şi aşa”. Merge poate o perioadă, dar la un moment dat lipsa de atenţie şi de implicare vor fi penalizate de către clienţi. Chiar dacă acum sunt oameni în echipă care ştiu că s-ar descurca să menţină brandul (aşa cum e acum, fără dezvoltare) o perioadă destul de lungă de timp, eu sunt în fiecare zi (fără nicio exagerare) la curent cu tot ce se întâmplă – care au fost comenzile zilei, ce stocuri de materiale sunt mai reduse, ce achiziţii noi trebuie făcute etc. Iar dacă apare orice problema legată de vreo comandă, eu dau telefon personal clientului. Aşa e brandul ăsta, aşa funcţionează el bine. Şi procesul în sine îmi place la nebunie.

Moon îşi conturează încă identitatea. Ce este în prezent şi unde vreisă îl duci?

Moon este brandul Danei Rogoz, care oferă o serie de produse care au la bază o idee inovatoare, cool. Produsele (genţile, feţele detaşabile, lumânările cu răvaş) se oferă foarte des cadou, aşa că dorinţa mea este ca Moon by Dana Rogoz să devină în timp locul (fizic şi online) unde să găseşti cadoul ideal pentru o persoană dragă sufletului tău.

Va exista *Moon *doar cu Dana Rogoz ca endorser?

Produsele Moon vor fi întotdeauna by Dana Rogoz, chiar dacă nu exclud anumite asocieri cu alte branduri ale căror ADN-uri să fie în acord cu cel al brandului mamă. În schimb, îmi imaginez că la un moment dat magazinul Moon by Dana Rogoz va găzdui şi alte produse ale altor artişti/designeri, produse care să aibă la bază o idee originală, produse cu poveste, care să poată fi oferite cadou, adică produse care să aibă atributele Moon.

La final, în jurul a ce gravitează Moon în anul 2014?

O mare lansare la toamnă, când Moon o să-şi arate o nouă faţă.

Crina Coranga Written by:

Brand Storyteller

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *